søndag 17. februar 2013

Fantastic Bad Weather!

Jeg hadde ikke tenkt å gå ut på tur idag,men fjellet og frisk luft kalte.Det var kun meg ute på denne tiden ca klokken 10.00.Men da fikk jeg jo også oppleve mangen fine dyrespor som jeg ellers ikke ville ha sett.Hare, rev og hjort.
Og disse søte dompapene så ut til å kose seg med rognebær fra i fjor!

(Gjett om jeg har nye zoomlinser på ønskelisten!)
Dette må da være en trost trur eg!!Trallalaa:))
Nesten litt dystert ute..Men det er det ikke!!Friskt og flott!!
Se hvor de koser seg!!
Og resten av turen var bare snø snø snø!!
I morgen er det meldt solskinn!Gleder meg!!

Takk for titten!Hilsen Meg :)

68 kommentarer:

  1. Ohhh...I can't understand your language, ma your photos are very beautiful!
    Cinzia

    SvarSlett
    Svar
    1. Ok.I will write in english newt time!!thanx for comment Cinzia♥

      Slett
  2. Fantastische Bilder...

    Herzlichst, Hans-Peter

    SvarSlett
    Svar
    1. Bad weather Hans!!!thanx for comment♥

      Slett
  3. Hallo igjen kjære du.
    Tusen takk for vakre ord fra deg. Slikt varmer det.
    Disse bildene du har lagt inn nå de var virkelig fine.
    Du er kjempeflink til å fotografere syntes jeg.
    Det er så mange lekre bilder når man titter nedover bloggen din.
    (Når det gjelder voven jeg har så kan du se nederst på bloggen min,
    der ligger det en maken og blinker.
    Det er linken til der hvor det finnes mange slike.
    Se til høyre på raden nedover og klikk deg inn på animal.
    Det er det sommerfugler og alt mulig.
    Der står hvor du finner koden og den bare limer du inn nederst på bloggen.
    Limer du inn begge så får du den også når du peker på bildene.
    Den blinker ikke på din blogg, der er den stille, men for oss andre vil den logre når vi er inne på din side.
    Det samme her hos meg.
    Ønsker deg en knuppers søndag og vi snakkes igjen kjære du.
    Kjempeklems fra meg til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ojj tusen takk!!Ja det der skal jeg prøve!!
      Som en annen bloggforfatter sa..det er ikke alltid dyre kameraer gjør susen..en kan klare seg godt med noe helt vanligt..men en blir jo hekta og vil ha mest mulig klare bilder:))

      Syns det er godt å ikke være den beste i klassen eg..da er det ikke noe prestasjonspress heller..det blir som det blir!!))
      Ønsker deg en flott søndag oxo♥

      Slett
  4. Hei Anita! gode bilder. Når du har det zoom du ønsker, vil ingen stoppe deg :) Kiss ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank youGumer♥may be in the future!!A kiss is coming to you..♥

      Slett
  5. It's amazing your strength to leave your mark in all seasons!!!

    Have a very very nice week.

    Yannis Politopoulos

    SvarSlett
    Svar
    1. Well that was very nice said!!Wish the same to you Yannis:)))Beautiful coming new week!

      Slett
  6. I love your landscape. And the first poto is super, lonely bench at the foot of the mountains.
    Wish you a nice new week

    SvarSlett
  7. Deilig å komme seg ut tidlig i helgene - med fugler og ferske dyrespor som her :) Flotte bilder Anita ! Ha en fin kveld og snart ny uke :)
    Klæm fra Liva

    SvarSlett
  8. Anita, I tried to write to you a comment and I looked at these beautiful little red hearts instead this boring black arrow. It's you, I know you show us you loving heart and soul.

    And in your photographs a bad weather is really fantastic! I love your B$W photography and always did, and always will!!!!

    Hugs to a very beautiful photographer, Anita!!!

    SvarSlett
  9. Lovely winter wild life...

    Pierre

    SvarSlett
  10. Herlig bildeserie. Fine bilder i B&W!

    SvarSlett
  11. Anita: other sequence beautiful and interesting.
    Greeting.

    SvarSlett
  12. hi thanx for comments!!Have to say the weather was so dark :)No black and white photoes!!hihihi

    But now the rain has taken mostly all the snow away(you can imagine much rain!!)

    And tomorow we hope for sunshine!!♥

    SvarSlett
  13. Flott billedserie .... har hatt et temmelig grått vær her i dag, og jeg lot kameraet ligge igjen hjemme da jeg gikk ut. Når jeg ser bildene dine vet jeg at jeg burde tatt det med. Alltid motiver å finne om man leter!

    SvarSlett
  14. Vilka fina bilder :) och så bra bilder du fick på sidensvansarna:)Vi har bara sett dom hos oss två gångar iår
    ha en fin kväll nu
    kram :)

    SvarSlett
  15. Me ha gustado mucho la primera fotografía. La soledad del banco en la nieve resulta muy interesante.
    Saludos

    SvarSlett
  16. Good post, like the "red" in the second photo.

    SvarSlett
  17. Dużo śniegu, piękne ptaki i wspaniały spacer oraz zdjecia. Pozdrawiam.
    Lots of snow, beautiful birds and a wonderful walk and photograph. Yours.

    SvarSlett
  18. Hej Anita!
    Som vanligt händer det något i naturen bara man ger sig ut även fast vädret är lite tråkigt. Du fick ju väldigt fina bilder på sidensvansarna (ser inga dompap..) alltid lika kul att se dessa. Trasten är säkert en björktrast.
    Ha en fin vecka!
    Klem
    /Ingemar

    SvarSlett
    Svar
    1. Ojjj..Jeg må studere bilder av småfugler og hva dem heter!
      Du viste mye om dem!!
      Tusen takk!Jeg må google dem i morgen!
      Ja.jeg orker ikke sitte inne samme hva slags vær det er..det er jo bare så skjønt å sitte helt stille og nyte naturen!!
      Da kommer vel også dyr og fugler frem
      Tusen Tusen takk for kommentar.Det varmet:-)

      Slett
  19. Flotte vinterbilde!
    Her er det berre bakkar, nesten vårlig, men tjukk skodde idag.

    SvarSlett
  20. Hej vännen! Vackra vinterbilder. Det är egendomligt hur färger nästan försvinner en grå vinterdag!! Men det finns alltid några små färgklickar som gör att det lyser upp i det grå.Precis som fåglarna och rönnbären finns det vackra färger att hitta i allt, om man letar lite.
    Varm kram: Boel och Roger

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!!!Ja det er sant det fins alltid noe fargeri selv om det er grått og trist!Vi var lovet sol idag..Men Nei du!!Den kom ikke..Bare tåke og høy fuktighet!!hihiihiih

      Håper det går bra med dere.Likte kunstverket ditt :)))

      Slett
  21. Jeg elsker å vandre med deg, anita



    ALOHA from Honolulu!
    Comfort Spiral
    ~ > < } } ( ° > <3

    SvarSlett
  22. Magnificent series of winter images (so cold) and so beautiful, love the first one, a poetic image!

    SvarSlett
  23. Det brukar löna sig att gå ut :) Fina bilder! Ha en bra vecka.
    /Mats

    SvarSlett
  24. I like thos snowing shots!!! Very beautiful Anita!
    Greetings from Spain.

    SvarSlett
    Svar
    1. hi thank you♥i dont know where i can find you??Cant reply anywhere!!

      Slett
  25. Kauniita kuvia. Tykkään toinen kuva kun tilhet syö marjoja :)
    Mukavaa viikkoa sinulle <3

    SvarSlett
  26. Wat een heerlijke winterse beelden Anita en vooral de tweede waar de rode besjes en het vogeltje er heel mooi uitspringen.

    SvarSlett
  27. Det har vært en flott tur!
    Jeg liker snø....
    Jeg elsker disse bildene!
    En kysse.

    SvarSlett
  28. flotte bilder Anita! det var nok en kjempe flott tur :-)
    hilsen dirk

    SvarSlett
  29. Really beautiful...
    The little birds perhaps are thinking.....where's the spring???
    Lovely places
    Kisses
    W.

    SvarSlett
  30. Hei Anita.
    Dette var flotte bilder, jeg kjenner den gode roen og stillheten med å være så tidlig ute.
    Det er ett flott naturområde du har å gå tur i.
    Takk for den fine bildeturen og den koselige teksten, klem fra Marit.

    SvarSlett
  31. I love that bad weather, uuhh! this amazing beauty!
    Big hug.

    SvarSlett
  32. Værproblemer og tungt snøfall, så synes banken alene, kan ingen sitte på den.

    Kisses

    http://ventanadefoto.blogspot.com.es/

    SvarSlett
    Svar
    1. Ventana!!Big kiss!!!No..nobody is out in that wet snow..only me hihiihih!!!

      Slett
  33. Du finner jammen mye flott landskap i området :) Og så fikk du til og med se Dompapper :) Ja, det er vakkert når snøen ligger så flott over det hele. En zoom til kamera er alltid greit og ha, og de trenger faktisk ikke å være så dyre heller. Sist jeg var innom Japan Foto så ble jeg fortalt at zoomen jeg har var en av de beste, og den betalte jeg ikke flesk for heller :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hmmm..leste nettopp at en zoom på 200 var satt ned til 1900 (på expert)og da fikk man veske med pluss fotobok!

      Skal ta meg en tur innom Japan foto en av de nærmeste dagerTone!!Ja takk for kommentar!Det var nok ikke dompap men -Sidesvans jeg så!!Yippi!!Der er joo såå kule med den hodepynten!!Var oppe og så i går og men da var de borte..og sånn er det med de fuglene..litt her og litt der!!

      Har foresten hengt meg helt opp i småfugler!!Det kvitrer jo alle veier for tiden!!Blir nestenhelt svimmel!!hihihih

      Slett
  34. •✰ •✰ •✰ •✰ •✰ •✰
    Je passe te faire un petit coucou !!!!

    Ces photos prises dans les paysages de neige sont très très belles !!! :o)

    Merci Chère Anita !!!!
    Passe une belle journée !!!!
    Bonne continuation
    BISOUS d'ASIE !
    •✰ •✰ •✰ •✰ •✰ •✰

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you Nancy!!!Best wishes to you!!XXXX

      Slett
  35. I løpet av vinteren har mange ansikter, gode portretter.

    SvarSlett
  36. •✰ •✰ •✰ •✰ •✰ •✰
    Hello Anita ! :o)
    Thanks for your kind visit on my blog ! :o)
    Kisses from Asia !
    Have a good day !:o)
    •✰ •✰ •✰ •✰ •✰ •✰

    SvarSlett
  37. Hallo igjen Anita
    Tusen, tusen takk for vakre ord.
    Ser du har fått til fin musepeker. Så bra da.
    Vedr fotoprogram.
    Jeg har flere, men her til rammene har jeg brukt:
    FastStone Image Viewer 4.6.
    Det er et gratisprogram du kan laste ned.
    Good Luck.
    PS: Det er meg med Phytonen rundt halsen. Vi er i Eskilstuna dyrepark i Sverige.
    Vedr sorte svaner. De er ekte nok de.
    Masse av dem i utlandet, men mere skjeldent her.
    Denne er fra Amadeusparken.
    Er det noe mer så bare ring.(hi,hi)
    Stor klems fra meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. hi hihihih..jepp det skal jeg!!!!!Er en liten nyskjerigper jeg da!!Men den som ikke spør får da heller ikke vite noe ;)

      Ja skal prøve det der med rammene.I morgen.Nå er det tevetid og nyheter!
      Takk for tilbakemelding!!))

      Slett
  38. bad weather in Finland too :)

    SvarSlett
  39. Hello Anita,
    Great shots with all the snow!! So wonderful to see the nature and go for a walk, but I think it's very cold outside,..bbrrr...!!
    Very nice to see the Bohemian waxwings in the trees, they are beautiful birds.

    Hilsener og kysser,
    Marco

    SvarSlett
  40. Hei !
    Aldri dårlig vær vet du, sidensvansene er fine de, uansett vær !

    SvarSlett
  41. Flotte bilder. De sidensvansene ble kjempestilige. Ikke noe som heter dårlig vær veit du... bilder får en uansett.
    Kos deg med fotograferingen!
    Fra Hilda

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!!!!Tusen Takk Hilda!!Det varmet!!

      Slett
  42. Oh, dearest Anita, these snow photos are really beautiful, and I the red bullfinches are very pretty - I've never seen these birds in nature!
    Warm hugs, my dear,
    Traude

    SvarSlett
  43. •✰ •✰ •✰ •✰ •✰ •✰
    Hello Chère Anita
    je passe te dire bonjour :o)
    Bonne journée !!!!
    GROS BISOUS de l'autre bout du monde :o)
    •✰ •✰ •✰ •✰ •✰ •✰

    SvarSlett
  44. Très jolies photos d'un pays que je pense magnifique..

    SvarSlett
  45. ANITA COUCOU tu sais j'adore cet oiseau je ne sais pas ce qu'il fait mais ta photo est superbe
    Je t'embrasse fort fort

    SvarSlett
  46. Hi Anita,
    good afternoon,
    I love the snow, but I think this is too much for me =)

    I wish you a good rest
    kisses

    SvarSlett
  47. Excelentes fotografias de inverno....
    Cumprimentos

    SvarSlett
  48. Det ble da en fin tur i gråværet også. Fine bilder her og nedover i bloggen siden sist. Energien på topp i alle fall. Fine innslag med bilder og tekster du viser oss.
    God tur videre og takk for besøket på min blogg.

    SvarSlett